Skurcze mięśni a wysiłek fizyczny

olimp-chela-mag-b6-shot

            Większość aktywnych fizycznie osób wcześniej czy później spotkała się zapewne ze skurczami. Skurcze najczęściej dotykają mięśni nóg i ramion. Wszystko zależy jakiego rodzaju trening wykonujemy, np. u biegaczy problem najczęściej dotyczy mięśni łydek, a u pływaków mięśni ramienia. Jest to dość mocny, krótko trwający ból, który uniemożliwia kontynuowanie wysiłku fizycznego.

            Przyczyną skurczy najczęściej jest zbyt wyczerpujący trening oraz braki w poziomie minerałów w organizmie. Również nieodpowiednia gospodarka wodno-elektrolitowa i zła dieta może być przyczyną tego typu dolegliwości. Chodzi o odpowiedni poziom magnezu, wapnia, potasu i sodu. Często tracimy je wraz z potem podczas treningu i jeżeli ich nie uzupełnimy wystąpienie skurczy jest więcej niż pewne. Dlatego im większe temperatury tym więcej powinniśmy płynów spożywać, żeby uzupełnić braki w gospodarce wodno-elektrolitowej.

olimp-chela-mag-b6-skurcz

Napoje izotoniczne

            W trakcie i po treningu najlepiej spożywać napoje izotoniczne, które mają zbilansowany skład, który zaspokaja potrzeby osób aktywnych i sportowców. Napój izotoniczny posiada najbardziej zbliżony do płynów ustrojowych stężenie węglowodanów i elektrolitów, dzięki temu  szybciej i skuteczniej nawadnia organizm i gasi pragnienie, niż woda. Przyczynia się tym samym do utrzymania właściwej równowagi elektrolitycznej organizmu, która jest niezbędnym elementem właściwego jego funkcjonowania.

Preparat magnezowo-potasowy

            Żeby przeciwdziałać skurczom powinno się też stosować preparat zawierający połączenie magnezu i potasu. Taki produkt w swojej ofercie ma kilka firm, osobiście polecam Chela-Mag B6 Skurcz firmy Olimp. Występuje zarówno w postaci kapsułek  do łykania jak w formie płynu zawartego w praktycznym shotcie. Zawarty w produkcie magnez wpływa na prawidłowe funkcjonowanie mięśni, układu nerwowego, utrzymanie równowagi wodno-elektrolitowej oraz syntezę białek. Magnez ponadto redukuje uczucie zmęczenia. Potas natomiast pełni istotną rolę w pracy mięśni oraz funkcjonowaniu układu nerwowego. Wpływa także na utrzymanie prawidłowego ciśnienia krwi i zapobiega skurczom mięśni. Produkt uzupełnia witamina B6, która działa synergicznie z magnezem w wielu procesach w organizmie.

Skurcze a dieta

            Również zła dieta, która jest uboga w warzywa i owoce może sprzyjać powstawaniu skurczy mięśniowych. Do tego skurczom sprzyja zbyt mała ilość spożywania wody w ciągu dnia. Pamiętajmy także, że spożywany alkohol może być przyczyną do powstawania skurczy. Żeby więc zminimalizować ryzyko powstawania skurczy należy spożywać możliwie w każdym posiłku porcję warzyw lub owoców, pić przynajmniej 1,5 l wody oraz unikać alkoholu.

Co zrobić gdy „złapie” skurcz?

            Jeżeli mimo wszystko skurcz się pojawi należy przejść do ćwiczeń rozciągających. Powinno ono polecać na napinaniu mięśnia, w którym pojawił się skurcz. Można także masować to miejsce i najbliższe okolice, pomocne mogą się okazać także ciepły okład oraz prysznic.

Dodaj komentarz