Białko kluczem do sukcesu!

OLIMP-bialko-wege

Białko jest jednym z trzech makroskładników zawartych w naszym pożywieniu. Odgrywa bardzo ważną rolę w organizmie, między innymi służy do budowy naszych tkanek i narządów, syntezy hormonów i enzymów, pełni funkcje transportowe, magazynujące (np. żelazo) reguluje przebieg procesów biologicznych, immunologicznych, kontrolują procesy wzrostu i różnicowania komórek.

Białka pochodzenia roślinnego to znakomita alternatywa dla białek zwierzęcych.

Roślinne odżywki białkowe

Białka odgrywają bardzo ważną rolę w naszym organizmie i pełnią szereg ważnych funkcji, np. transportują hemoglobinę, usprawniają układ immunologiczny (odpornościowy), są podstawowym budulcem tkanek (keratyna, kolagen, elastyna), regulują przebieg procesów genetycznych, wytwarzają i przekazują impulsy nerwowe.  Roślinne (wegańskie) odżywki białkowe to zamiennik białka serwatkowego stworzony z myślą o ludziach niespożywających mięsa ani produktów pochodzenia zwierzęcego. Białko roślinne to także produkt przeznaczony dla alergików pokarmowych. Suplementację białkiem może więc stosować każdy, nie tylko osoba trenująca na siłowni czy uprawiająca inny rodzaj aktywności fizycznej. Dodatkową suplementację białkową poleca się szczególnie weganom i wegetarianom, których dieta uboga jest w pełnowartościowe białko.

Rodzaje białek wegańskich:

  1. Białko z sojowe

jest najczęstszą postacią odżywki z białka roślinnego na rynku, dobrze znane z pełnego profilu aminokwasowego i stosunkowo wysokiej zawartości białka w porcji. Soja jest powszechnym składnikiem wielu diet na bazie roślin, co częściowo wyjaśnia jej popularność.

  1. Białko z ryżu

białko ryżowe nie jest kompletnym białkiem, ma obniżoną zawartość lizyny w porównaniu do innych źródeł roślinnych. Podobnie jak w przypadku białka grochowego, powoduje to, że białko ryżu jest znacznie gorsze od alternatyw dostępnych na rynku.

  1. Białko konopne

Aminokwasy, które znajdziemy w proteinie białkowej są łatwo przyswajane i są rewelacyjnym budulcem masy mięśniowej. Trzeba nadmienić, iż są one także potrzebne do naprawy komórek. Oprócz tego w jego skład wchodzi jeszcze szereg innych substancji, które mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie.

  1. Białko z grochu

wyróżnia się sporą zawartością błonnika pokarmowego, co w połączeniu niewielką zawartością węglowodanów sprawia, że odżywka z białka grochu ma niski indeks glikemiczny. To szczególna informacja dla sportowców jak również osób odchudzających się.

Dla osób, które nie spożywają mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego jest to na pewno ciekawa opcja. Pamiętać też warto, że białka roślinne są dobrą alternatywą dla osób, które z różnych powodów nietolerancji nie mogą spożywać serwatki.

OLIMP-Veggie-Protein-Complex

Jeśli potrzebujesz wygody w postaci odżywki białkowej o zrównoważonym profilu aminokwasów, to białko OLIMP – https://www.dso.pl/olimp-veggie-protein-complex-500-g-p-7358.html  będzie dla Ciebie idealną opcją.

Dodaj komentarz